30.10.16

BOOK HAUL | Říjen 2016


V dnešním článku se podíváme celkem na 17 knih, které se mi v průběhu měsíce října 2016 nashromáždily doma.
Všichni jistě známe slavnou knižní sérii Harryho Pottera od J. K. Rowling, tudíž se o těchto prvních dvou knižních přírůstcích snad nemusím ani déle rozepisovat. Mnoho lidí právě tyto knihy dovedly ke čtení a upřímně se vůbec nedivím. Svět, který Rowlingová vytvořila se nemůže rovnat s žádnými jinými. Tyto knihy jsou prostě magické, a to doslova.
Postupně si začínám dokupovat celou sérii i v jazyce originálním, tedy v angličtině. A tyto UK obálky jsou naprosto dech beroucí!

Sweet Temptation, jak už sama autorka na začátku knihy píše, nemá být vnímána jako standalone, tedy samostatně stojící, kniha, ale spíše jako kniha doplňková pro fanoušky trilogie The Sweet Trilogy. Sweet Temptation je totiž převyprávění celé této trilogie z pohledu hlavní mužské postavy. 
Pokud máte rádi YA fantasy s trochou té romantiky, tak tuto trilogii mohu za sebe jedině doporučit. Momentálně dočítám závěrečný díl a jsem velmi zvědavá, jakým způsobem autorka trilogii uzavře. 

Měsíční kroniky sklízí po celém světě velký úspěch. Aby také ne. Jedná se o knihy, které převypravují slavné pohádky do science-fiction světa. První díl, Cinder, je konkrétně převyprávění pohádky Popelka, jak už nám samotná obálka i název napovídají. No a jelikož má v České republice snad ještě tento rok vyjít závěrečný díl Měsíčních kronik a science-fiction se navíc řadí do jednoho z mých nejoblíbenějších žánrů, chci dát této sérii, jejíž mnohé čtenáře si autorka zcela získala, šanci. 

Snow Like Ashes, kniha, která byla jednu dobu velmi omílaná především na zahraničním booktube  a také téměř jen pozitivně recenzována. Jedná se o fantasy, takže jsem se ani dlouho nerozmýšlela a knihu si jednoduše pořídila domů. 

Knihu Anna and the French Kiss se mi poprvé dostala do rukou na začátku tohoto roku v českém překladu. Nikdy jsem nebyla moc velký čtenář dívčích románů obecně, ale tahle kniha se mi nakonec ukázala jako velkým překvapením, a to bezpochybně v pozitivním slova smyslu. Zamilovaný příběh podtrhuje prostředí Paříže, což dodává knize ještě na větším kouzlu. Těším se, až si tento příběh přečtu znovu v originále a také až si postupně dokoupím zbylé knihy této volně navazující trilogie ve stejném vydání.

Každý má jistě jednu takovou knihu, která se mu vybaví hned, když se někdo zmíní o čemkoliv spojeným s dětstvím. Medvídek Pú představuje tuto knihu právě pro mě. Její naprosto kouzelné postavy si mě získaly už jako malou holčičku a ani v momentální době, jakožto téměř dospělého člověka, jsem na tuto pohádku nezanevřela, ba právě naopak se k ní velmi ráda s nostalgií vracím.

Před rokem jsem přečetla knihu, která se mi silně vryla do paměti. Dodnes si pamatuji filozofické úvahy a nádherné myšlenky Exypéryho, které použil právě ve svém dílu Malý princ. Každé opakované čtení této knihy vám vždy přinese něco nového, a právě to činí tuto knihy tak neotřelou a svým způsobem originální. Jde o knihu, ve které si každý člověk přijde na to své, a to bez ohledu na to, do jaké věkové kategorie spadáte.
Myslím si, že kniha určitě stojí za přečtení i v jazyce, ve kterém byla originálně sepsána, pokud ho ovšem stejně jako já neovládáte, tak alespoň v tom jazyce anglickém. 

Rainbow Rowell, známá autorka Contemporary žánru, má u nás v České republice vydané celkem již tři publikace v překladu za ani ne tři roky, což svědčí i o oblíbenosti jejích knih. Osobně jsem od R. Rowell nečetla žádnou knihu, ale teď, když vlastním její dvě díla, a to Fangirl a Nedej se, bych to v nejbližší době chtěla změnit. 

Od mé nejlepší kamarádky jsem poté na narozeniny dostala knihu Jsou světla, která nevidíme, kterou si chci přečíst již od doby, kdy byla poprvé vydána v zahraničí, ke koupi knihy jsem se sama však nikdy nedostala, a to hlavně z důvodu, že se právě tato kniha vždy pohybovala v trochu vyšší cenové kategorii. Jedná se o historický román z druhé světové války, hlavní hrdinkou je slepá dívka, a už jenom pouhá anotace knihy mě nutí jí otevřít a dozvědět se více. Avšak její samotné čtení si šetřím až budu mít více času a můj diář nebude zaplněný věcmi do školy. Své kamarádce jsem samozřejmě neskonale vděčná, že mi knihu koupila a já se nemohu dočkat až se do čtení pustím! Vy se pochopitelně v blízké době můžete těšit na recenzi.

Než jsem tě poznala, kniha, o které se obzvlášť v poslední době hodně mluvilo a jejíž filmovou adaptaci jsme mohli vidět před pár měsíci v kinech. Po všech pozitivních recenzích a ohlasech od diváků a čtenářů jsem se nakonec rozhodla si knihu také pořídit a podívat se na samotný příběh na vlastní oči. 
Autorku ovšem znám již před dobou, než kolem ní byl tento obrovský hype, ale nikdy nenastal okamžik, kdy bych se odhodlala ke koupi nebo četbě některé z jejích knih, ačkoliv jsem samozřejmě věděla, jak dobře hodnocené jsou. Má očekávání jsou tedy vysoká, tak doufám, že mě kniha nezklame. 

No a jako poslední tady mám téměř kompletní sérii Nástrojů smrti od Cassandry Clare, kterou si chci přečíst již hrozně dlouhou dobu. Jedná se o Young Adult fantasy sérii, která má velký zástup fanoušků po celém světě a myslím si, že většina z vás o ní už nejméně jednou slyšela. Ostatně jako u předešlých knih se nemohu dočkat, až si je přečtu a utvořím si na ně vlastní názor.

1 komentář:

  1. Pááni, naprosto dokonalé přírůstky! Jeden lepší než druhý! Myslím, že máme vcelku stejný vkus, protože některé knížky jsem už sama četla a ty co ještě ne, tak se na ně také chystám! No, tak já polykám závist :D a ty si užívej čtení! :)

    OdpovědětVymazat