31.10.16

Recenze: Zbožňuju New York (I Heart #1)

Oficiální anotace: Když na svatbě své nejlepší přítelkyně přistihne Angela Clarková svého dlouholetého partnera in flagranti, udělá to, co by v její situaci provedla každá soudná žena: sebere se a odjede… ovšem nejen ze svatební hostiny, ale i z Anglie, neboť usoudí, že nejlepším místem pro zhrzené mladé ženy je New York. Z letadla vystoupí jen s cestovním pasem a kreditní kartou a ubytuje se v prvním hotelu na Manhattanu, kam ji odveze taxikář. Během několika týdnů nachází Angela v New Yorku to, co v Londýně marně hledala řadu let. Než se však stane New York jejím druhým domovem, musí vyřešit nejednu nepříjemnou situaci, najít sama sebe a především si ujasnit, co od nového života očekává.
Šestadvacetiletá Angela Clarková žije se svým dlouholetým partnerem a nynějším snoubencem ve svém rodném městě, v Londýně. Pracuje jako scenáristka dětských filmů a pořadů a navíc má skvělé přátele, kteří ji vždy podrží. Má vše, co kdy chtěla. Nebo si to alespoň myslela. Život se jí zhroutí jako lusknutí prstu v jediném momentu, kdy na svatbě své nejlepší přítelkyně přistihne svého snoubence s jinou ženou. Tato situace jí ukáže, jaký že to život doopravdy vedla a že jí vlastně v Londýně už nic nedrží. Proč se tam také déle zdržovat? Bez sebemenšího rozmýšlení se rozhodne pro jediné možné východisko, jak situaci nevyřešit. A to tak, že se společně se svým cestovním pasem, kreditní kartou a taškou nezbytností vydává do města, které nikdy nespí, New Yorku. Dokáže zde najít Angela to, co v Londýně hledala bezúspěšně několik let?

Miluji cestování. Objevování nových kultur, přírody a lidí. Každá kniha, ve které společně s hlavními hrdiny cestujeme po světě či objevujeme nová místa, má proto u mě hned na začátku velké plus. Kniha Zbožňuju New York od britské autorky, Lindsey Kelk, nás dějem při četbě, jak už logicky z názvu vyplývá, unáší do New Yorku, města Manhattan. Společně s hlavní hrdinkou, Angelou, můžeme obdivovat krásy New Yorku, prožívat s ní první pocity při pohledu na Sochu Svobody, či samotnému pohledu z Empire State Building.

Celá kniha je postavená na velmi nereálném podkladu, a proto pro mne bylo velmi obtížné jí po přečtení hodnotit. Spíše jsem jí vnímala jako takovou pohádku, kterou si přečtete v případě, že hledáte nějakou vyloženě nenáročnou četbu. Hlavní hrdinka si mě rozhodně nezískala svým rozumovým pochodem, ale byla mi sympatická, trochu ztřeštěná, ale sympatická. Na druhou stranu však musím konstatovat, že některé scény mi přišly jednoduše až moc přitažené za vlasy.

Po většinu svého času čtu fantasy či sci-fi, knihy plné napětí a akce, tudíž se nemůžeme ani trochu divit, že mi tato kniha přišla místy až nudná. V knihách stejného žánru se většinou žádný zvrat či neočekávaná scéna neodehrává, a někdy je ten samotný děj až přespříliš rozvleklý.

Zbožňuju New York je také kniha pocházející z šestičlenné série, přičemž u nás v České republice jsou vydány díly čtyři, a to na přeskáčku. Osobně nechápu, proč tak nakladatelství učinilo, protože by mne i zajímalo, jakým způsobem se příběh Angely rozvine dále. Ale nevím, zda se ke koupi druhého dílu v angličtině a následně jeho četbě někdy dostanu, a to už jen z důvodu, že ten první ve svém vlastnictví ve fyzické podobě nemám.

Hledala jsem oddechovou četbu, u které nebudu muset moc přemýšlet, a to mi přesně tato kniha dala.

(Velká Británie, 1980)

Lindsey Kelk je britská autorka pracující jako redaktorka a spisovatelka, dříve také editorka knih pro děti. Svůj volný čas tráví četbou, poslechem hudby, sledováním televize, jógou a nakupováním bot. Miluje život v New Yorku, kde bydlí od roku 2009, přesto jí schází rodný Londýn i popíjení ginu a bezinkových koktejlů s přáteli. zdroj