16.3.17

Recenze: Zrozena o půlnoci (Údolí stínů #1)

Oficiální anotace: Jednoho večera Kylie Galenová zjistí, že je s nevhodnými lidmi na úplně špatném večírku, a to navždycky změní její život. Matka ji pošle do tábora pro problematickou mládež v Shadow Falls a během pár hodin po svém příjezdu Kylie zjišťuje, že mládež v táboře není jen „problematická". Tady, v Shadow Falls, se vampíři, vlkodlaci, měňavky, čarodějky a víly učí ovládat své schopnosti a kouzla a žít v obyčejném světě. Kylie se sice nikdy necítila být normální, nicméně ani nepatří k místní hordě paranormálních zrůd. Nebo ano?
Kylie to v životě nikdy neměla nejlehčí, ale v současnosti si prochází doslovným peklem. Během posledních šesti měsíců si uvědomila, jak se s její nejlepší kamarádkou od základů obě změnily a nyní se rozchází v mnoha názorech. Sára vyhledávala všechny mejdany a flirtovala s každým klukem. Užívala si. Kylie v tomto však byla jiná. Večírky jí nebavily a od rozchodu s jejím přítelem už na kluky neměla ani pomyšlení. Když se následně dozví, že se její rodiče rozvádí, jako by se začínalo všechno pomalu hroutit. Nejvíce znepokojující věcí však stále zůstával člověk, jež Kylie každodenně sledoval. Když o něm chtěla říct své matce, stalo se něco, co Kylie dočista změnilo život. Tohoto muže totiž viděla pouze ona.

Přes zákaz rodičů se Kylie vydává na večírek a dostává se tak do velkých potíží a problémů. Jediný večer zapříčinil, že jí matka posílá na tábor pro mladistvé delikventy, Shadow Falls. Kylie je z toho zprvu velice rozladěná, ale postupně zde objevuje a zjišťuje věci, jež ji byly celý život utajovány a skryty. Dostává odpovědi na její otázky, které jí byly celý život záhadou a to nejdůležitější; nachází zde sebe samu.

Hlavní hrdinka, Kylie, si v životě prošla mnohým a když je zčistajasna vtažena do nového světa, o kterém celý svůj život neměla vůbec představu, nechce uvěřit, že by mohla být jednou z oněch vyvolených lidí, kteří oplývají nějakými výjimečnými schopnostmi. Že by jednou za celý svůj život mohla někam patřit. Všechno je pro ni tak nové a neznámé. V průběhu první knihy můžeme pozorovat, jak hlavní hrdinka hledá sebe samu. Jak se vyrovnává s úskalími života, a jak se i s takovými negativními věcmi a nepříjemnostmi musí člověk umět vyrovnat a postavit se zpátky na nohy. Určitě stojí také za vyzdvižení silné pouto přátelství, které zde hraje podstatnou roli. Vyvíjí se zde mimo jiné i vztahy romantické a Kylie se tak nachází v situaci, kdy o její srdce bojují dva chlapci najednou.

Zrozena o půlnoci se svým žánrem řadí do paranormální romance a zároveň i Young Adult. Díky čtivosti, na které tedy kniha rozhodně nestrádá, se čte téměř sama a velice snadno. Jedná se zcela jednoduše o titul, u kterého si člověk může trochu odpočinout a alespoň na chvilku se nechat unést do světa smyšlených postav a fantazie.

Sice že česká obálka v tomto případě na atraktivitě knihy moc nepřidává, stále tento titul zařazuji žánrově do vyšších příček v hodnocení. Je doopravdy škoda, že se mi kniha nedostala do rukou o pár let dříve, protože i podle jednoduššího stylu psaní lze rozpoznat, že je psána spíše pro mladší čtenáře. Přesto, že se  tedy nejedná o žádné dějově převratné dílo, skýtá mnoho hezkých momentů. Pojednává o problémech mladých a jak se ne vždy člověk v životě dostane na místo, kde si celý život plánoval, že bude.

(Alabama, USA)
Christie Craig, rodačka z Alabamy, oceněná spisovatelka, fotoreportérka, motivační řečník A učitelka psaní . Její non-fiction články a fotografie se objevily v téměř 3000 národních časopisech. Finalistka Golden Heart a ve více než padesáti RWA soutěžích, získala zaslouženou pověst jako spisovatelka romantické fikce, která je i vtipná, napínavá a má sexy tón. Žije s manželem v Texasu společně se čtyřmi zachráněnými kočkami a jedním psem. Pokud právě nepíše, tráví volný čas s rodinou. Jejím velkým koníčkem je fotografování. zdroj