22.2.17

BOOK HAUL | Leden 2017

Alexandra Bracken, také autorka velmi populární dystopické trilogie The Darkest Minds, přišla v roce 2016 na trh s novou knihou, Passenger. Tato knih skýtala již od jejího prvního vydání spousty rozporuplných názorů, a mé prvotní nadšení z knihy postupně upadalo. Na začátku tohoto roku však vyšlo pokračování této knihy, Wayfarer, a všechna hodnocení se tak díky tomu od první knihy obrátila o 360 stupňů. 
Jedná se o Young Adult fantasy, kde se konkrétně setkáváme s cestováním v čase, osobně jsem zvědavá, jakým způsobem bude toto téma zpracováno od této autorky.

Čáry života snad nemusím ani nějak dlouze představovat, pokud se totiž trochu pohybujete v tomto knižním světě, jistě jste zaznamenali obrovský boom, který u této knihy nastal. Je to samozřejmě také z velké části proto, protože Čáry života jsou novou knihou od Veronicy Roth, známé autorky Divergence. Osobně jsem asi jediná, kdo ještě autorčinu prvotinu stále nečetl, a proto nevím, co mám, tedy hlavně co se stylu psaní týče, očekávat.

Colleen Hoover patří bezpochyby k mým nejoblíbenějším autorům vůbec. Nejsem až tak velký čtenář romantického žánru obecně, ale už ohledně něj nejsem tak skeptická jako v předešlých letech, a to právě díky Colleen. Témata jejích knih se kromě romantické stránky soustřeďují i na vážnější témata, a to je možná i jeden z důvodů, proč jsem si tyto knihy tolik oblíbila. Ačkoliv se okolo této autorky rozhostila v poslední době velká bouře rozporuplných názorů, můj názor ohledně ní a jejích knih se nikterak nezměnil. 
V České republice vydává knihy od Colleen nakladatelství Yoli. Má sbírka knih od této autorky se v měsíci lednu obohatila o dva přírůstky, a to Finding Cinderella, což je novela k sérii Hopeless (Bez naděje), a její poměrně novou knihu vydanou poprvé v roce 2016, It Ends with Us.

Cassandra Clare je jistě všem dobře známá autorka, jejíž jméno můžeme znát hlavně díky její fantasy sérii The Mortal Instruments. Osobně jsem četla pouze první knihu z této šestičlenné série. Narazila jsem na ní díky filmu, který jsem viděla před lety, a v té době jsem z něj byla nadšená. Když se však na to podívám z pohledu mého momentálního já, tak se film řadí spíše do průměrných adaptací knih. Se sérii jsem nepokročila z důvodu, že mi hodně lidí doporučovalo, ať si přečtu první její trilogii Pekelné stroje, a tak tedy i činím. První knihou z této trilogie je konkrétně Mechanický anděl.

Cesta pustinou od americké autorky, Emmy Laybourne, je finální knihou v trilogii Monument 14.

Přiznám se, že současná česká literatura jde zcela mimo mě. Mám jistě určitý přehled, co se momentálně žijících českých autorů týče, ale nikdy jsem se neodhodlala k četbě či koupi některé z knih. Asi by se tak ani nestalo, kdyby nedávno neprobíhali slevy na knihy z trilogie Bavettovi od Kateřiny Petrusové. Svým žánrem se knihy řadí do románů pro ženy a i když to není, jak už jsem výše zmiňovala, můj prioritně čtený žánr, sem tam si nějakou tu oddechovou literaturu také ráda přečtu. Knihy jsou navíc velice dobře hodnoceny a recenzovány.

1 komentář: